Pogotowie komputerowe Słupsk
A A A

E-BIZNES i E-PRAWO

Zawiera ostatnie informacje Dziennika Internautów z kategorii: Biznes, Finanse i Prawo.
O małych, średnich i dużych firmach oraz ich dzialalności w internecie i na rynku telekomunikacji. Także o finansach osobistych, programach partnerskich, zarabianiu w internecie. O prawie i bezprawiu oraz egzekwowaniu prawa.
  1. Biuro tłumaczeń to jeden z pomysłów na biznes, który rozważają osoby myślące o przejściu na tzw. swoje, czyli porzucenie etatu na rzecz firmy. Od pomysłu do jego realizacji mija zazwyczaj sporo czasu. Warto go wykorzystać i przyjrzeć się jak działa takie biuro, zanim podejmiemy kroki do jego założenia. O tym właśnie przeczytasz poniżej.
  2. W ciągu najbliższej dekady globalny deficyt talentów związanych ze stanowiskami z obszaru programowania może przekroczyć nawet 85 milionów wakatów. Jeszcze niedawno w Polsce mówiło się o 50-tysięcznej luce na rynku pracy programistów, nieoficjalnie już wiadomo, że niebawem może być ona nawet dwa razy większa.
  3. Pakiet powitalny Leo Messiego w PSG, oprócz tradycyjnej waluty, zawierał także tokeny klubu z Paryża. Piłkarz ma zarobić w pierwszym sezonie gry 30 mln euro, ale z uwagi na wspomniane tokeny wartość pakietu może się szybko zmienić. Tokeny PSG to forma waluty, której nie emituje bank centralny, tylko klub sportowy przy użyciu technologii zapożyczonej ze świata kryptowalut. Co to dokładnie oznacza?
  4. Fundusze venture capital przeżywają obecnie w Polsce prawdziwy boom. Według szacunków, aktywnych jest ich już nad Wisłą około 130, a wiele z nich wciąż ma do rozdysponowania miliony złotych na rozwój spółek z potencjałem. Jakiego typu startupy mają największe szanse na otrzymanie zewnętrznego finansowania typu venture capital oraz na które kwestie powinny zwracać szczególną uwagę?
  5. Stworzenie dobrze sprzedającej się marki produktów to droga z wieloma  zakrętami, na których łatwo się wykoleić. W większości przypadków odcinek, który jest najbardziej stromy i kręty, to sam początek, kiedy to o istnieniu firmy wie głównie brand manager. Jak trudno jest odnieść sukces, może świadczyć fakt, że przeciętny konsument potrafi wymienić z nazwy jedynie kilkanaście marek. Pytanie zatem brzmi – co zrobić, aby się w tym gronie znaleźć?
  6. W Amazon pracownicy poziomu początkowego mogą liczyć na stawkę godzinową rozpoczynającą się od 22,5 zł brutto/godz. oraz dodatkową miesięczną premię w wysokości do 15 proc. za frekwencję indywidualną i produktywność zespołu.
  7. Ubezpieczenie OC jest dla każdego kierowcy obowiązkowe. Niezmiennie jednak poszukujemy takich polis, które są atrakcyjne cenowo i dają bardzo dobrą ochronę. Niektórzy są przywiązani do swojego towarzystwa ubezpieczeniowego i stale korzystają z tej oferty. Inni co roku przeszukują internet w poszukiwaniu jak najlepszej opcji. Oczywiście każdy kierowca ma swoje przyzwyczajenia i preferencje. Zdarza się też, że chcemy dodatkowo chronić konkretne elementy i decydujemy się na przykład na ubezpieczenie opon, szyb, czy też AC. Polisa jest więc szyta na miarę. Coraz więcej kierowców szuka atrakcyjnych ofert w internecie. Tak jest szybciej, taniej, wygodniej i co istotne ma się dostęp do bardzo różnorodnych propozycji. W efekcie ubezpieczenie samochodu online można kupić w kilka minut i potem mieć spokój.
  8. P4 Sp. z o.o., będąca częścią Grupy iliad, podpisała 22 września Umowę Sprzedaży i Nabycia dotyczącą 100% udziałów w UPC Polska Sp. z o.o. z UPC Poland Holding B.V., będącą częścią Liberty Global plc, za kwotę 7 mld zł. Transakcja podlega teraz zgodzie regulacyjnej Komisji Europejskiej.
  9. Od dłuższego czasu bezskutecznie szukasz pracy? Doszło już nawet do tego, że wysyłasz CV również na stanowiska coraz bardziej oddalone od Twojego doświadczenia i wykształcenia? A może potrzebujesz solidnego zastrzyku gotówki albo chcesz wyjechać na wakacje, aby zebrać pieniądze na studia? Praca we Francji może być doskonałym rozwiązaniem! Przekonaj się o jej zaletach.
  10. Umiejętne zarządzanie salonem urody bywa współcześnie nie lada wyzwaniem. Mimo że jakość obsługi i odpowiednie wyszkolenie personelu nadal stanowią klucz do sukcesu, równie ważne są kwestie komunikacji i promocji. Nieocenioną pomocą w zarządzaniu salonem jest internet - z jednej strony stanowi on twój sposób porozumiewania się z obecnymi i potencjalnymi klientami, z drugiej - przyda się do koordynacji wewnętrznych procesów. Dowiedz się, jak to zrobić.
  11. Polska zajmuje 20. z 32. miejsc na liście krajów, w których badano wskaźnik cyfrowej uprzejmości, wynika z raportu firmy Microsoft "Digital Civility Index". Treści pojawiające w sieci dotyczą niemal każdej dziedziny życia, w tym sfery zawodowej. Pracownicy piszą o swoich przełożonych, również w niepochlebny sposób. Ich cyfrowa wypowiedź może oznaczać konsekwencje zarówno dla firmy, jak i autora negatywnych komentarzy.
  12. Większość pracowników akceptuje pracę zdalną i nie chce całkowicie z niej rezygnować. Szczególnie chętnie swoje obowiązki z domu chcą wykonywać Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1984-1994, wśród których 39% jest gotowych niemal całkowicie zrezygnować z biura – wynika z badania Antal i Cushman & Wakefield.
  13. Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki?
  14. Faktoring jest usługą świadczoną przez faktora usługi finansowania bieżącej działalności przedsiębiorstwa. Usługa skupia się na wykupieniu przez niego wierzytelności na podstawie faktury, którą wystawia faktorant.
  15. Za odłożenie słuchawki w trakcie rozmowy z rachmistrzem spisowym raczej nikt nie zostanie ukarany, ale za uporczywą i kategoryczną odmowę uczestnictwa w spisie - już tak. GUS zapowiada, że wobec tych, którzy nie przystąpią do Narodowego Spisu Powszechnego będzie składał wnioski o ukaranie. Pierwsze wnioski już są - alarmuje portal Prawo.pl.
  16. Zmiany stylu pracy zachodzące w pandemii wpłynęły na relacje między pracownikami i pracodawcami. W ciągu ostatniego roku z 30% do 35% wzrosła liczba pracowników, którzy deklarują brak monitoringu ich pracy ze strony przełożonego – wynika z badania Antal i Cushman & Wakefield. O 11 pp. spadła także liczba regularnych tele- i wideokonferencji, mających na celu kontrolę pracy podwładnych. Mimo to, część pracodawców przyznaje, że skuteczność pracowników w pracy zdalnej wzrosła.
  17. W przeciwieństwie do całego rynku przesyłek listowych, segment korespondencji reklamowej cieszył się na przestrzeni ostatnich lat stabilnym wzrostem, zarówno wolumenu, jak i wartości. Najnowszy „Raport o stanie rynku pocztowego” opublikowany przez UKE pokazał jednak, że i w tej dziedzinie pandemia odcisnęła swoje piętno.
  18. Producenci zdrowej żywności mogą za pomocą serwisów ogłoszeniowych w internecie szybko rozszerzyć swoją działalność, trafiając do dużo większego grona klientów. Sprzedaż online, która z roku na rok coraz bardziej się rozwija, daje ogromne możliwości. Nie każdy jednak wie, jak zacząć, na co zwrócić uwagę na etapie przygotowania żywności do sprzedaży i jak prawidłowo przygotować etykiety produktowe. Okazuje się, że można zrobić to samodzielnie, pamiętając o kilku najważniejszych zasadach.
  19. Abonament, znany również jako subskrypcja, to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy w dynamicznie rozwijającym się świecie cenią czas i wygodę. Z raportu "Subskrypcje 2021" przygotowanego przez fundację Digital Poland wynika, że ekonomia subskrypcji znana jest większości społeczeństwa. Co ciekawe, prawie połowa Polaków przyznaje, że współdzieli koszty za usługi subskrypcji z innymi osobami spoza swojego gospodarstwa domowego.
  20. Wysoką i bardzo wysoką wiedzę o ekonomii posiada ponad połowa Polaków (52%) – wynika z Badania świadomości i wiedzy ekonomicznej Polaków Narodowego Banku Polskiego. Warto jednak podkreślić, że samoocena respondentów jest niska – w dodatkowej ankiecie oceniającej swoją znajomość tematów gospodarczych jedynie 8% badanych wskazało, że ich wiedza jest duża, a aż 45% uważa, że jest ona średnia. Taki brak pewności może wpływać na podejmowane decyzje finansowe, co w przyszłości ma szansę przełożyć się na bezpieczeństwo finansowe.
Our website is protected by DMC Firewall!